"Minden szakma a laikusok elleni összeesküvés..."
George Bernard Shaw
 

Domján András és csapata a régi Csepel Művekben rendel.

Cím: 1211 Bp. Színesfém u.12/B (régi Csepel Művek Fő útja, az I-es kaputól kb. 300 méter)
Bejelentkezés: 70/367-8214 vagy a 420-8264-es telefonon.
Nyitvatartás: H-P 8-17h

Ilyen az, amikor egy csepeli autószervizes srác gubancot okoz fél Európában:
A szervizvezető vallomása a videó alatt olvasható:

 

Döbbenetes vallomás egy csepeli autószerviz vezetőjétől!


Szeretettel köszöntelek!

Domján András vagyok a Vilko Autószervizek Színesfém utcai műhelyének szervizvezetője!

Nagyon örülnék neki, ha telefonodba már most elmentenéd a telefonszámomat:
"Autószervizes srác" , " szervizes Andris" vagy valami ilyesmi címszó alatt.
A számom: 70-367-8214

Ha most még nem is, remélem, mire a lap aljára érsz, érdemesnek tartasz arra, hogy benne legyek a telcsidben.

(Elnézést kérek a tegeződésért, állítólag a weben, a hatás kedvéért kötelező ez a forma.)

Ezt az oldalt vagy azért olvasod, mert van autód, vagy azért, mert lesz, vagy azért, mert nincs kire bíznod a javítását, vagy azért, mert nem bízol már meg abban, aki eddig javította a verdádat.

Ha a legutoljára felsorolt indok miatt vagy itt, kérlek, vedd fontolóra a következőket:

Csak azért, mert egyszer olajos maradt az ajtókilincs a szerelőd után, felesleges kígyót-békát kiabálni rá. Emberek vagyunk, és előfordul, hogy néha hibázunk. Ezt sokszor megtapasztaltam már én is.
Volt olyan kollegám, aki még rábüfögni sem tudott az ügyfélre, amikor az bejött hozzánk. Egyet vakkantott, elvette a slusszkulcsot és mintha a világ legtermészetesebb dolga volna, cigivel a szájában már ült is be olajos ruhában a fehér kárpitos kocsiba.
Viszont az autókat imádta. Aranyból volt a keze, és profin, hiba nélkül dolgozott.

És olyan kollegával is dolgoztam, aki lenyűgöző modorral volt megáldva. Mindig volt egy kedves szava az ügyfélhez, az anyukáknak ha úgy hozta, elmagyarázta mit kell csinálni ha fáj a pici pocija, de még gyermekszoptatással kapcsolatos jó tanácsokat is tudott adni. Nagyon jóindulatú, kedves pasi volt.
Mindenki imádta.
Mi csak "Övelének" hívtuk. Mindenki Ővele akarta megjavíttatni a kocsiját.
Volt, hogy bejött valaki, elnézést kért tőlem, tudja, hogy én veszem fel a munkákat, de ő egyből Ővele szeretne beszélni, mutatott könyörgő tekintettel az üvegfalon át kedvenc kollegámra, hogy neki magyarázhassa el a problémáját.

Egyetlen baj volt Ővele. Elképesztően béna volt. Mindent tudott az autókról, de ha hozzá kellett nyúlnia valamihez, beszakadt vagy meghúzatlanul hagyott csavarok, félresikerült javítások, garanciális munkák tömkelege járt a nyomában.
Ritkán volt olyan délután, amikor két másik szerelőnek nem azon kellet dolgoznia, amit Ővele délelőtt elrontott.

Az első években volt néhány álmatlan éjszakám emiatt.
Szerencsére, most már több, mint 5 éve egy totál összeszokott, profi csapattal dolgozunk együtt.
Mindenki tudja a dolgát, mindenki szereti is a szakmáját (ez elég ritka), és mindenki tudja, hogy mi vagyunk az ügyfelekért, és nem az ügyfél értünk.
Nem azt mondom, van most is morgó medvénk, aki profin szerel, de olyankor színre lépek én, és elhívom az ügyfelet a szomszéd kávézóba, megtárgyalni a jövő heti időjárásjelentést inkább, csak, hogy ne csökkenjen a renoménk nála.
Lényeg a lényeg, klasszul tudjuk kezelni a felmerülő helyzeteket.

Az akcióinkról

A fogyasztói társadalom saját sírját ásó, az emberségességet eltipró gyarlóságairól nekem is meg van a véleményem, ezért egyáltalán nem az a célom, hogy ügyfeleink minél többet járjanak hozzánk, hanem, hogy olyan szolgáltatásban részesíthessünk mindenkit, hogy szinte kötelezőnek érezzen tovább ajánlani minket másoknak.

Tőlünk nem fogsz minden héten hírleveleket kapni, hogy most a kuplung akciós, most az olajcsere ajánlatunk kihagyhatatlan, már megint csökkentettük a lengéscsillapítók árait, meg van hibbanva, aki most nem cseréli ki, stb...
Egy pár évig próbálkoztunk ilyesmivel, leszorítottuk a munkadíjakat, az alkatrészek árait, figyeltük a konkurrenciát nehogy mi drágábbak legyünk, mint ők, de az egész csak éjt nappallá tévő robotolássá változott. Pörögtünk, mint a motolla, mindenki feszült volt és idegroncs, és az a nagy igazság, hogy még soha egyetlen ügyfelünk sem fejezte ki a háláját amiatt, mert 10-20%-al olcsóbbak vagyunk, mint mások.
Ennyi év után pedig úgy vagyunk vele, csak azért ne válasszon minket egy ügyfél, mert nálunk 300 Ft-al olcsóbb egy olajszűrő.

(Azt észrevetted egyébként, hogy kizárólag azok tanítják nekünk a verseny fontosságát és a benne rejlő tisztességet, akik soha sem éltek a versenyszférában és a fizetésüket mindenképp megkapják a hónap végén? Na, mindegy, ne filozofálgassunk! :) )

Az árainkról

Tudom, sok emberben él egy kép, hogy az autószerelő mekkorákat kaszál mindenen. (Annak idején én is ezért választottam ezt a pályát :) )
Az az igazság, hogy a javítóipar egy tipikusan olyan iparág, ahol csak és kizárólag MUNKÁVAL lehet pénzt keresni, hosszú távon pedig csak és kizárólag JÓ MUNKÁVAL lehet fennt maradni. Ez semmiképp nem elhanyagolható, amikor szinte az egész világ spekulációra és a spekulációipart kiszolgáló háttériparra épül.
Lényeg a lényeg: a hónap végén két dologból tudunk fizetést hazavinni a családnak. Az elvégzett javítások utáni munkadíjakból, és a beszerelt autóalkatrészek utáni árrésből. És tök mindegy, hogy mennyi most a rezsióradíjunk, vagy az alkatrészeken lévő árrésünk, évtizedes tapasztalatunk az, ha 30 napot számolunk leegyszerűsítve egy hónapra, akkor 26 napot csak azért kell küzdenünk, hogy kifizessük a működési költségeinket, és a maradék 4 nap az, amiért egész hónapban reggeltől-estig távol vagyunk a családtól, és ez az a 4 nap, amiből meg kell próbálunk kihozni mindent. Nem egyszer kellett már megélnünk, hogy ezalatt a 4 nap alatt esett az eső, és senki sem javíttatta az autóját. (Ezt szó szerinti és képletes értelemben is kell érteni : ) )
Tudom, szinte minden iparág ezzel a jelenséggel küszködik, de csak azért, mert odafent a gazdaság irányítói eldöntötték, hogy nyomorba döntik a világot, legalább mi ne sanyargassuk egymást!

Nemrégiben a villamossági szerelő kollegám barátja árajánlatot kért egy alkatrészre, utána pedig lecseszte, hogy csak 20%-os kedvezményt adott neki. Végig telefonálta az összes boltot, és az egyik multinál 30% kedvezményt biztosítottak ugyanarra az alkatrészre.

Úgy van összerakva a világ, legalábbis ebben a szakmában, ha az egyik autón rövid idő alatt sok pénzt lehet keresni, akkor tuti, hogy bejön egy másik autó, ami fent ragad a csápos emelőn két napig, és a világ összes boltját össze kell telefonálni egy 20 Ft-os speckó zégergyűrű miatt, amiért az ország másik felébe kell elautózni. Az ilyen munka általában még nekünk kerül pénzünkbe, hogy elvégezhetjük.
Ha megtisztelsz minket a bizalmaddal, hidd el, hálás leszel, amikor rád sorsolódik a másik autós szerepe.

Nem az a probléma, hogy egy szolgáltatás vagy termék sokba kerül. Soha nem is ez volt a probléma. A probléma az, ha az embereknek nincs pénzük rá.
Erre a problámára azonban az egyetlen megoldás, hogy a termékek és szolgáltatások árában rejlő hozzáadott emberi értéket kell növelni.
Ha tisztában lennénk, hogy mi az olcsó ár előállításának az ára, soha többet nem alkudoznánk. Ezt én is sokszor elfelejtem.

Mi emberek rendkívüli képességgel vagyunk megáldva a tekintetben, hogy hogyan kell saját magunkból rabszolgát csinálni.
Egész életünkben erkölcsösségre nevelnek minket a szüleink (már akit), amikor meg felnövünk, beküldenek versenyezni a dzsungelbe. Az első három helyezett eszik, a többi meg nem.
Komolyan mondom, néha azt gondolom, hogy mi emberek igazi állatok vagyunk.

Amikor felhívsz telefonon, hogy megkérdezd mennyibe kerül egy kuplungtárcsa, mondd meg ha már körbetelefonáltad a világot és van egy mégócsóbb árad, mert sok esetben ilyenkor szoktam újratárgyalni a beszállítóinkkal a köztünk lévő megállapodásokat. Könnyen előfordulhat, hogy tudok egy még jobb árat.
De azt is fogadd el, ha nem kezdek el versengeni másokkal és inkább ejtem az ügyet.

A beszerelt alkatrészekről

A legtöbb garis meghibásodás a gagyi alkatrészek beszerelése miatt történik. Ma már szinte mindenki átver mindenkit, hogy egy kis lóvéhoz jusson. Az egész alkatrészipar egy nagy csomagoló üzem lett. Ugyanazt a cuccot csomagolják különböző márkák dobozaiba, és különböző árakon adják. Elég nagy a káosz, amikor valaminek nem vagyok tisztában az eredetével, egyszerűen nem szereljük be. Az még elmegy, amikor olcsóbb márka dobozába raknak jó minőségű alkatrészt, hogy nagyobb fogyást érjenek el, de amikor a gagyi, selejt cuccokat próbálják gyári minőségnek eladni, az már tényleg vérlázító.
Ilyen világ van. Hamisítják még a bébitápszereket is.

Ezért aztán kizárólag azokkal a beszállítókkal dolgozunk (és nem a legjobb árakat adó multikkal), akiknél meghibásodás esetén érvényesíteni is tudjuk a garanciát.

Tisztességről

Ha még nem ismerjük egymást.
Az elmúlt éveknek köszönhetően, egy valamit kapásból észreveszek, amikor bejön hozzánk egy új ügyfél a szervizbe. Belenézek a szemébe, és látom ha alapból csirkefogónak, és zsiványnak tart minket. Meg sem kell szólalnia, és én azonnal tudom, hogy mit gondol az autószerelőkről. Általában ilyenkor 4 hétre adok időpontot, 4 hét múlva meg az "Elmentünk szabadságra" tábla fogadja, ha eljön.

Az első alkalommal, kérlek szavazd meg nekünk a bizalmat!
10 éve is ebből éltem, és nagy valószínűséggel10 év múlva is ebből fogok. A telefonom be van kapcsolva éjjel-nappal, és bármikor elérhetsz. (Ha netán nem veszem fel, rövid időn belül biztos visszahívlak, ha ki van írva a számod.)
Mindent megteszek, hogy tisztességes keretek között, korrekt módon működhessünk.
Olyan volt már, hogy hibáztunk, de hogy utána ne oldjuk meg korrekt módon, olyan még nem volt.

Rejtett hibák

Folyamatosan nagyon sok pénzt költünk speciális célszerszámokra és diagnosztikai berendezésekre, hogy képben legyünk a legfrissebb high-tech kütyü-mütyük javításában is. Autódiagnosztikai problémákkal Simon Tibi kollegámat ajánlom, aki igazi fanatikus a témában. Ha nem tud valamit azonnal megoldani, teljesen ráizgul a témára, és addig bújja éjszakákon át az internetet és a különböző szakirodalmakat, amíg meg nem oldja a gubancot. Tibit itt lehet elérni>>>

A munkák ütemezésével kapcsolatban

Ha életbevágó, hogy este a kocsival menj színházba, kérlek ezt már reggel közöld velünk, ne akkor kelts bennem lelkiismeret furdalást, amikor megbontás után, délután kettőkor derül ki, hogy valami járulékos munkát is el kell végezni.
Mindannyiunkat gyerekek várnak otthon (már csak a villanyász Zolikának kell belehúznia), ezért szeretjük 5 körül letenni a lantot.
8-tól 5-ig dolgozunk, mint az igásló, de a feleségem csak akkor nyugodt, ha 5.20-kor már a Gubacsi hídon vagyok, útban hazafelé.

Észrevettem egy dolgot az évek során. Amikor árajánlatot kérnek tőlem, mindig úgy hívnak, hogy Andriskám...
Amikor valami gubanc van egy autóval, amit előző nap javítottunk, akkor meg így kezdik:
Domján úr!!! Tegnap voltam önöknél...Még mindig nem égett le az a rohadt festék az új kipufogóról...stb,stb..

Ha úgy érzed, hogy érdemes lenne kipróbálnod minket, mindent elfogok követni, hogy ne kelljen domjánúraznod soha a telefonba.

Ha elrontottunk valamit, keresd az egyik alkalmazottamat, aki a főnökömnek képzeli magát.
De legalább tudja, hogy ő van értem, és nem én őérte.
A száma: 70-315-6820 (Ezt nem kell elmentened. Hátha egyszer csinálok egy saját céget, akkor rá semmi szükségünk nem lesz :) )
Szóval, őt csak végszükség esetén hívd, amikor én már végképp nem akarom elismerni, hogy a frissen beszerelt olajszűrő elszakította a kézifékkötelet!
Úgy sincs sok ideje, most épp a világot akarja megmenteni. Nézd meg az egyik kisfilmjét>>>

Ha meg kell javítani valamit az autódón, hívj bizalommal!

Ha valamilyen autóalkatrészre van szükséged, hívj bizalommal!

A számom: 70/367-8214. Most már tényleg mentsd el a telcsidbe!

Kérhetsz árajánlatot e-mailen is: info kukac vilko.hu a címünk.

Ha van egy barátod, akinek tudnia kellene rólunk, kérlek küldd el neki ennek a weboldalnak a linkjét!


Üdvözlettel és barátsággal,

Domján András
www.vilko.hu/andras


ui.: És ha teheted, itt alul iratkozz fel a Vilko autószervizek hírleveleire! Ígérem nem sokszor fogunk zavarni. (Amikor kevesebb a munka, mindig agyalunk azon, hogy kéne küldeni valami hírlevelet az ügyfeleknek, de legtöbbször foci, fallabda, vagy pecázás lesz a dologból)

E-mail cím:*
Keresztnév:
 
 

Ha tetszett az oldal, lájkold! :)